Succesvol leren

Door het goed aanleren van de basisvaardigheden worden de successen op school onder andere bepaald. Dit hangt af van een goede en effectieve instructie van de leerkracht.

Het team van de Zandbloem pakt zijn verantwoordelijkheid en blijft zich ontwikkelen. In elke groep wordt er d.m.v. EDI een goede en effectieve instructie gegeven. Alle kinderen zijn actief aan het leren, zijn gemotiveerd en betrokken bij de les. Met behulp van het GRIMM-model verschuift de verantwoordelijkheid voor het leren tijdens de les van de leerkracht naar de leerling zelf: Ik - Wij - Jullie - Jij. Door die verantwoordelijkheid zelf te nemen, vergroot de leerling zijn kennis en kan iedereen op zijn eigen niveau succesvol zijn.